2 Ocak 2011 Pazar

Tribünün Sesi

Besteler, taraftarı seyirciden ayıran; taraftarı takımla bütünleştirendir. Kimse de kusura bakmasın ama bunu Türkiye'de en iyi uygulayan Beşiktaş taraftarıdır. Öyle zamanlarda öyle besteler söyler ki tüyleri diken diken eder, gözleri yaşartır ya da gülmekten tezahürata katılamazsınız bazen.

Sevilen beste listesi hazırlamak bir Beşiktaşlı için aşırı zor birşey aslında. O kadar beste arasında illa ki eksiklikler olacaktır. Bunu minimuma indirmek için bazı kıstaslar koyarak hazırladım bu listeyi. Bunlardan birisi artık klasikleşmiş besteleri (Üçlü, Gündoğdu vb) listeye koymamak idi. Bir diğeri de belli bir melodisi olup beste formuna uymasıydı (Yağmurlu Bir Günde tam sınırda kaldığından koymadım). Yine eksiklikler olacaktır. Zira listeyi 10'a indirirken bile zorlandım baya.

10- Seninle Başladı Hayat: Bu bestenin onuncu sırada yer bulmasının tek sebebi listeyi hazırlarken dikkat ettiğim kriterlerin dışındaki tek beste olması. O kriter de rakip takımların anılmadığı bestelerden oluşmasıydı. Ama dayanamadım, bunu aldım. 100. yıl negzeldi.



9- Haydi Bastır Beşiktaş: Bu beste benim aklıma hep bir alttakiyle beraber gelir. Hala arada söylenir, ne de güzel edilir.



8- Seninle Ağladık Senle Güldük Biz: Böyle güzel renkleri olan bir takım için böyle besteler yapmak zor olmasa gerek. Önerme basit: Takım güzel, renkler güzel, besteler güzel. Yaşadığımız yer zindan da olsa aydınlığa çıkacağımız umudu hep var, hep olacak.



7- Çok Seviyoruz Deli Gibi: Müthiş davul ritmi, devamlı söylendiğinde stadda oluşan muazzam ortam. Yok, bu sevdanın tarifi gerçekten yok.



6- Bir Derdim Var Bin Dermana Değişmem Asla: Şah Hatayi'nin Muhabbet Bağında adlı deyişinin can alıcı mısrası. Bu mısrayı bir tezahürat içinde kullanmak da Beşiktaş dışında başka takım taraftarlarına nasip olmaz. Onlara yakışmaz da zaten. Derdimiz vardır; severiz. Dertli olmayı severiz biz. Son Rapid Wien maçında ufaktan söylenir gibi oldu. Devamı da gelsin.



5- Yarınlarımızsın Beşiktaş: Tribüne çok giremeyen bir beste oldu bu. Ama bu, listeye girmesine engel olamaz. Dünümüz, bugünümüz, yarınımız. Hep vardı, hep olacak, hep seveceğiz.



4- Kartal Şampiyon Olacak: Söylemesi çok kolay olmadığından bu da tribünde çok fazla yer edinemese de hem müziğiyle hem de sözleriyle en samimi bestelerden birisi. Hayal deyince çoğumuzun aklına gelen ilk şey takım kaptanının o kupayı kaldırmasıdır zira.



3- Sen Benim Her Gece Efkarım: "Çok arabesk yæ", "Tribünde gitmez bu yæ". Öyle bir gider ki dut yemiş bülbüle döndürür, tribünü seyrettirir adama. Sadece tezahürat değildir bu kesinlikle, ötesidir. Atkı açtırır, göz doldurur, sigara içirtir.



2- Gücüne Güç Katmaya Geldik: Beşiktaş taraftarını diğerlerinden ayıran özellikler vardır. Bunlardan birisi de bazı şarkıların, bazı şarkıcıların Beşiktaş'a yakışmasıdır. Mesela Bella Ciao ya da Leman Sam - Kıyamam Sana. Bu şarkıları başka tribünlerde duyamazsınız, duysanız da yadırgarsınız. Ama Beşiktaş tribününde duyduğunuzda tam tersinin olduğunu hissedersiniz. Bu şarkılar bu tribüne yakışmaktadır. Suavi'nin Tükenme'si de o şarkılardan. Sözler de muazzam bir şekilde uyarlandığında ortaya böyle bir şaheser çıkması çok zor değil.



1- Her Zaman Her Yerde: Benim için her zaman Beşiktaş'ı anlatan beste budur. Beşiktaş, gözlerde bir damlar yaş, kalplerdeki aşktır. Kısa ve öz. Aksini söyleyen beri gelsin.

4 yorum:

matiasemilio dedi ki...

harika bi yazı olmuş gerçekten,elimdeki kahve buz gibi olmuştu yazı bittiğinde :)
Beşiktaş taraftarı için gerçekten oluşturulması çok zor bi liste bu..suraya otuz tane adam yorum yapsın 50 farklı tezahürat kullanılır top 10 için..emeğe ve yüreğe sağlık..

tearkan dedi ki...

Cidden birini koysan öbürü eksik mi kaldı acaba diyor insan. Bir de bunları sıraya koymak daha da zor. 6 numarayı bilmiyordum, sözlerini de bulup dinledim tekrar. Çok güzelmiş. Benim için bu sayede ayrıca güzel bir yazı oldu. Teşekkür ederim.

Unknown dedi ki...

videolari izlerken bir ara kendimi avaz avaz tezhurat yaparken buldum, ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

gündoğdu'yu aradı gözlerim ama tam benim zevkime uyan süper bi liste olmuş parmaklara sağlık