14 Şubat 2011 Pazartesi

İbrahim Üzülmez Üzerine






Sezon başında İbrahim Üzülmez'in saha içi performansı ve davranışlarıyla ilgili bikaç kelam etmiştim ama yayınlamaya fırsat bulamamıştım , yönetimden sözleşmesini fesh kararı gelince o günkü yazıyı şimdi yayınlamaya karar verdim.

Tekme tokat takım arkadaşını iki kere döven , ilkinde affedilen ikincisinde tümüyle kulüpten uzaklaştırılan Üzülmez hakkındaki kararı her taraftar kendi verecektir ben bunlardan çok saha içindeki tavırlarından duyduğum rahatsızlığı dile getirmek için bu yazıyı kaleme almıştım.

İBRAHİM ÜZÜLMEZ ÜZERİNE

Sahada bulunmasından rahatsız olduğun futbolcu kim deseler çoğunluk taraftarın aksine ilk sıraya Erhan güven ya da holosko'yu değil hiç düşünmeden İbrahim Üzülmez'i yazarım,yanlış anlaşılmasın İbrahim Üzülmez'in kişiliğiyle ilgili bir problemim yok eşinin akrabalarından öğrendim kadarıyla çok iyi bir aile babası olduğunu biliyorum çok futbolcu gibi parayı pulu dert edecek bir insan olmadığını da biliyorum kısacası örnek bir insan olduğundan şüphe etmiyorm ancak benim problemim yetersiz olmasına rağmen ısrarla sahaya sürülen İbrahim Üzülmez ve saha içindeki tavırları.

Victoria Plzen maçına bilet bulamadığım için (bi de sağolsun dsmart ) Beşiktaştaki kahvelerden birinde izlemek mecburiyeyinde kaldım ,arkamdaki emekli bir amca 'ben onun bir yılda kazandığını 50 yıl çalıştım kazanamadım bak geldim burda o adamı izlemek için para verdim eleştirmek tabi ki hakkım' ayarında serzenişte bulundu tabi bir futbolcunun kazandığı parayla bu abimizi kıyaslamak yersiz ama haklı olduğu noktalar var.

Daha iyi bir takım olmak adına nerdeyse 6 milyon avroyu bulan bonservis bedeliyle Gaziantepten İsmail Köybaşı'y alıyosun üstüne Serdar Kurtuluş'u peşkeş çekercesinie Antep'e gönderiyorsun daha sonra İsmail'i yetersiz görüp büyük kaptandır gemisini idare eder gazıyla Üzülmez'i her maç ilk 11 de değerlendiriyosun bu hem Mustafa Denizli'nin hem yönetimin hem de yeni ekibin başındaki Schuster'in hatasıdır , içerde oynadığımız Plzen maçının ilk yarısında rakip birazcık becerikli olsa Üzülmez'in yanından rüzgar gibi geçen adamlarıyla (Ptrzela , Horvath !) maçı 1-0 a getirecek maçın akışı belki de tamamen değişecekti, sol kanattan yaptığı bindirmeler hele Quaresma o kanadın ileri ucundaki isimken takım içerisine atılmış bir bomba etkisi yaptı , zor kazanılan çoğu topu dışarı atması da üretkenliğimizi baltalıyor maalesef , yaptığı orta alakasız bir yere gittiğinde Schuster'in Üzülmez'e aşırı tepkisi umarım önümüzdeki maçlarda Üzülmez'i alternatif olarak düşüneceğinin göstergesidir.



Sadece futbolu değil saha içi rakibe davranışlarından da bir Beşiktaş taraftarı olarak memnun değilim , rakibiyle mücadele ederken rakibinin formasından asılma meselesi artık İbrahim Üzülmez'in ayırt edici özelliği oldu artık vazgeçilmez olmasının verdiği özgüvenden midir taraftarın oo o o ooo deli ibrahim tezahüratlarından mıdır nedir Plzen maçında rakibin formasından açıkça çektiği gibi top aut'a çıktıktan sonra arkadan rakibi tekmelemeyi de ihmal etmedi , Türkiye'ye bir sürpriz yapabilme umuduyla gelmiş haddini bilen bir takım oyuncusuna yaptığı bu hareketten memnun olmadım , Quaresma bile faul yaptığı adamla tokalaşıp öpüşebiliyorken takım kaptanı Üzülmez açıkça faul yaptığı adama tekme atabiliyor.




Taraftarın , hata yaptığında 'eheheh kerata' yaklaşımından da hoşnut değilim bu yüzden Üzülmez yedeğe çekildiğindebile neden oynamıyorum ben yæ dese -diyebilse- hiç şaşırmam.

İbrahim Üzülmez'i savunanlar için tek argüman var '10 yıllık kaptan 37 sinde bile hırsla çalışıyor dakika 90da kanat bindirmesi yapabiliyor' , iyi de Üzülmez hücuma çıktığında takım adına olumlu herhangi bir hareketi var mı ? Üstelik ileri gittiğinde arkası da 'Andre Santos kanadı' gibi rakip vızır vızır çalışıyor yeni Beşiktaş ( ilerde basan Beşiktaş ) böyle bir oyuncuyu kaldırabilecek bir takım değil .

30 yıllık kaptan bile olsa İbrahim Üzülmez'in sahada futbol oynadığını görmek istemiyorum , iyi bir insan olarak taraftarın sevdiği bir futbolcu olarak en önemlisi bu sezon 'az ' oynayarak futbolu bırakırsa devamlı övdüğü sebze bahçelerinin başına geçerse bir Beşiktaş taraftarı olarak kendisini efsane Beşiktaşlılardan addedeceğime and içiyorum.

Hiç yorum yok: